piątek, 17 maja 2013

Zupa pomidorowa z chlebem i soczewicą



Zupa pomidorowa z chlebem i soczewicą

No cóż dzisiaj będzie przepis bez eksperymentowania... tzn jak dla mnie to eksperymenty był, ale przepis zaczerpnęłam z programu "Dzień Dobry TVN". Przyznam, że jestem fanką tego programu... i dla mnie tylko ten program mógłby istnieć. Ale dopiero teraz kilka razy skorzystałam z przepisów. 



Składniki:

200 g soczewicy zielonej
oliwa z oliwek
200 g czerstwego chleba razowego
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 puszki pomidorów
3 łyżki posiekanej pietruszki
0,5 łyżeczki suszonej bazylii
2 litry wody
pieprz i sól


Przygotowanie:Soczewicę namoczyć na 2-3 godziny. Następnie ugotować aż będzie miękka. Chleb pokroić w kostkę. Oliwę podgrzać na patelni. Dodać chleb i usmażyć aż będzie złoty. Przełożyć do miseczki. Cebulę posiekać w kostkę, podsmażyć na oliwie z oliwek. Dodać pokrojony drobno czosnek. Dodać soczewicę, pomidory, chleb, pietruszkę i bazylię. Gotować około 15 minut. W tym czasie zagotować wodę. Dodać pod koniec gotowania. Wymieszać wszystko razem. Przyprawić solą i pieprzem. Gotować około 30 minut. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz