poniedziałek, 28 stycznia 2013

Zupa z soczewicy


No tym razem coś zdrowego i ... nie słodkiego tak dla odmiany. A już się bałam, że będzie trzeba nazwę bloga zmienić na Eksperymenty-Cukiernicze :-)

Zrobiłam zupę z soczewicy, która wyszła bardzo smaczna mimo braku przepisu. Może i zupa jest prostym daniem jednak ja nie uważam, że dobra zupa jest banalnie prosta.

W ramach eksperymentów kuchennych wrzuciłam trochę tego i  tamtego i wyszła PYSZNA!

Ameryki nie odkryłam, ale i tak jestem dumna :P

Składniki:

1 cebula
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 małego selera
1 szlk. soczewiczy(ja użyłam brązową)

4 łyżeczki kucharka
(warzywka, wegety lub tym podobne)
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka czubrzycy
sól oraz świeżo mielony pieprz do smaku
2 ząbki czosnku
1 łyżka masła

śmietana do smaku;



  • Jeżeli używasz zielonej lub brązowej soczewicy to zalej ją gorącą woda i zostaw, aż napęcznieje pod przykryciem;
  • Obierz i pokrój na małe kawałki warzywa (kostki, krążki czy jak tylko chcecie ;-);
  • Rozgnieć lub potrzyj na małych oczkach czosnek;
  • Warzywa, soczewice, przyprawy oraz czosnek zalej wodą i zagotuj;
  • Gotuj na małym ogniu aż wszystkie warzywa będą miękkie;

  • Odlej kilka łyżek do małego garnuszka, szklanki itp. i dodaj śmietany; A jeśli zupę ugotowałaś wcześniej i jest zimna to dodaj śmietanę prosto do zupy wymieszaj i zagotuj.


Voila!

Prosta i pyszna!


1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie śmietanowe zupy, zgłodniałam od samego patrzenia! Zaczęłam przygodę z soczewicą i tę zupę muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń