piątek, 23 listopada 2012

Tarta z figami, ricottą i miodem.


Postanowiłam zrobić coś słodkiego :-). 

Na przekór jesiennej pogodzie egzotyczne figi w letnim wydaniu.
Palce lizać...

Czekam na recenzję :-)



Składniki:

Ciasto:
150 g mąki
szczypta soli
75 g ziemnego masła 
(pokrojonego w kostkę)
zimna woda

Nadzienie:
6 fig
100 g drobnego cukru
600 ml wody
4 żółtka
0,5 łyżeczki esencji waniliowej
500 g ricotty
2 łyżki miodu 
(plus 1 łyżeczka do skropienia na górze)

Temperatura: 190 st.C
Czas: 20 min+30 min


  • Do miski wrzuć mąkę, szczyptę soli oraz masło;
  • Wymieszaj wszystkie składniki tak aby powstały drobne grudki/okruchy;
  • Dodaj zimną wodę i wyrabiaj, aż wszystkie składniki się połączą;
  • Rozwałkuj ciasto tak aby średnica ciasta była o około 10 cm większa niż średnica formy;
  • Przełóż rozwałkowane ciasto do wysmarowanej masłem formy i włóż do lodówki na 30 minut;
  • Wyjmij ciasto z lodówki i wstaw do nagrzanego do 190 st. C piekarnika na 20 minut;
  • Figi, połowę cukru i wodę gotuj przez 10 minut na patelni;
  • Odcedź i ostudź figi.
  • Połącz ricottę, żółtka oraz esencje waniliową, następnie dodaj pozostały cukier oraz miód i dokładnie wymieszaj;
  • Nadzienie przełóż na cisto i piecz przez następne 30 minut;
  • Tuż przed podaniem pokrój figi w plasterki i rozłóż na gorze;
  • Skrop łyżeczką miodu;



3 komentarze:

  1. Mniam, figi przypominają mi wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też...dlatego postanowiłam zrobić tą tarte. Przypomniała mi, że nie ma się co smucić... ponieważ lato wróci za kilka miesięcy i będzie się nim można cieszyć :-)

      Usuń
  2. Hmmm... musi być pycha, tylko dlaczego jeszcze tego nie próbowałam?

    OdpowiedzUsuń