piątek, 22 czerwca 2012

Gulasz z serc drobiowych



Chciałam przyrządzić coś innego niż zwykle więc stwierdziłam, że pójdę do sklepu i kupie coś czego jeszcze nigdy nie jadłam. Okazało się, że kupiłam serca drobiowe i zdecydowałam że zrobię z nich ...gulasz. Dość łatwy przepis choć długo trzeba dusić serca aby były miękkie a rezultat ...smaczny obiad!


Składniki:
1kg serc drobiowych
1-2 cebule (zależy jak duże)
2-3 ząbki czosnku
3-4 marchewki
 2 liście laurowe
1/2 łyżki bazylia
 1/2 łyżki estragon
1/4 łyżki tymianek
1/2 łyżeczki kurkuma
2 łyżki maki 
 sól, pieprz
2-3 łyżki śmietany 18%
dymka


  • Dokładnie umyć i oczyścić serca, po odsączeniu każde przeciąć na pół i oczyścić z resztek krwi.
  • W większym rondelku podgrzać olej a następnie podsmażyć serca (nie przykrywać przykrywka aby nadmiar płynów mógł odparować), po zrumienieniu miesa dodać posiekaną cebule, czosnek oraz przyprawy. Następnie dusić pod przykryciem ok. 60 min od czasu do czasu mieszając.
  • Pokrojona w pół księżyce marchewkę dodać do mięsa i dusić jeszcze ok. 30-40 min.
  • Pod koniec dodać śmietanę wymieszaną z mąka i zagotować.
  • Przed samym podaniem gulaszu dodać pokrojoną dymkę.
Moim zdaniem najlepiej smakuje z kaszą gryczaną!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz