niedziela, 20 maja 2012

Pyszna, chrupiąca szarlotka





A teraz czas na przepyszna klasykę, którą czasem modyfikuje ale nie tym razem :-). Szukałam przepisu na szarlotkę która będzie chrupiąca i nie za słodka a zarazem szybka ...i znalazłam!!!


Składniki na ciasto:


50 dkg mąki pszennej
20 dkg cukru pudru
3 żółtka
25 dkg margaryny
1 cukier waniliowy lub szczypta wanilii

1,5 kg jabłek kwaśnych
 1/3 szklanki rodzynek 
cynamon (do smaku ja dałam czubatą łyżeczkę)
cukier (do smaku ja dałam dosłownie czubatą łyżkę)

3 białka
3 łyżki cukru pudru






  • Wymieszaj mąkę, cukier puder, cukier waniliowy lub wanilie, żółtka i  margarynę.




  • Wyrobione ciasto podziel na dwie równe części ,zawiń w folie i wstaw do zamrażalnika na ok 20-30 minut.
  • Jabłka obierz i zetrzyj na tarce o większych oczkach ,odstaw na sitko na około 20-30 min aby odciekły. Następnie dodaj cukru jeżeli potrzeba oraz cynamonu i rodzynek, które wcześniej zalej wrzątkiem na parę minut aby zmiękły. Wymieszaj!
  • Rozgrzej piekarnik na 200C.
  • Połowę ciasta z zamrażalnika zetrzyj na tarce o dużych oczkach i rozłóż równomiernie na wyłożoną papierem do pieczenia formę.
  • Następnie piecz spód ciasta przez 15-20min aż się lekko ze złoci.



  •  W między czasie ubij białka a następnie dodawaj sukcesywnie 3 łyżki cukru pudru miksując nadal.
  • Na podpieczony spód wyłóż równomiernie jabłka, na nie ubite białka z cukrem a na górę zetrzyj drugą część ciasta z zamrażalnika.
  • Zredukuj temperaturę do 180C i piecz ok. 40min. Nie otwieraj piekarnika aby białko mogło lekko urosnąć i się wysuszyć na tak zwaną bezę.


Smacznego, mam nadzieje ze to ciasto będzie wam smakowało jak i nam.

3 komentarze: